63 åring sol och vårar män

63-åriga kvinnan hemmahörande i Habo, som är en liten kommun med totalt 10 871 invånare (30 juni 2012).  Åtalas vid Borås tingsrätt för grovt bedrägeri och olaga hot. Enligt åtalet ska hon från september 2007 till jun 2012 ha lurat sex män från olika delar av landet på sammanlagt över en halv miljon kronor. Kvinnan ska ha uppgett att hon varit i trångmål och att hon snabbt behövde låna pengar. De sex männen har var och en blivit lurade på mellan 2 500 och 200 000 kronor. Den mannen som lurades på den högsta summan har avlidit, och i det fallet är det dödsboet som kräver pengarna tillbaka.
 
Men helt seriös hur många kvinnor på 63 år finns det i Habo. Det kan inte finnas så hemskt många ensamstående kvinnor där. Även om hon nu inte åker in för brottet och skadestånden blir så höga, så hoppas man att hon inte ska kunna gå med huvudet högt. Om vi läser i en annan artikel så stor det at hon sitter häktad, vilket i sin tur måste innebära att det är av allvarligare karaktär och att de bör hittat rätt kvinna. Hon nekar visseligen brottet och säger att hon lånat pengar, men seriöst. Vem lånar ut 200 000 kr till en kvinna som säger sig sitta lite pyrt till? Sen är den stackars mannen desutom sjuk och har nu avlidit.
 
Jag undrar verkligen, vart är vi på väg? Gamla människa som kan göra något sådant. Tänker själv hur det skulle vara om min mamma gjorde något liknande. Jag hade inte velat visa mig ute, utan hade skämts ögonen av mig. När människan däsutom hotat personenerna, som varit snälla och i sin enfalld lånat ut pengar.
 
Det jag ändå kan se genom detta är att det inte bara är karlar som sol och vårar utan även kvinnor på äldredar desutom. Det kanske bli denna klänning för kvinnan sedan, som är nya modet för kvinnliga fångar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0