Staten och kapitalet

Jag blir en aning avundsjuk då jag läser om dem som tycker om att mysa hemma. Vem gör inte det? Det gör jag med men det går inte livnära sig på att mysa utan man behöver jobba och få lön. Idag var det extra jobbigt att åka iväg från familjen. Jag känner att det är inte rättvist vare sig mot mig eller mina barn. Att jag ska behöva spendera flera dagar hemifrån. Även att jag en gång gjorde valet att söka jobbet så gjorde jag det med att tänka ett tag. Jag tänkte aldrig att det skulle bli flera år.
Idag kände jag att ångesten växte och ilskan kokade. Jag blir så arg över den dåliga personalpolitiken. Att man inte är tacksam över oss som har stannat och visar lite tacksamhet. I stället sparkar de på oss medan vi ligger ner. Ge oss mer arbetsuppgifter och låt lönen vara den samma. He däremot nyanställda högre lön trots samma utbildning. Jag trodde den privata sektorn var dåligt men ger inte ett skvatt för statligtjänst heller.
Hade jag vetat det jag vet idag så hade jag aldrig valt detta yrke. Att arbeta men människor är det mest otacksamma när man tittar på lönelappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0