Flykten från allt

Satt och pratade med en arbetskamrat om att byta jobb men hur otroliga krav som de har på dem de ska anställa. Fattar då inte vad de egentligen är ute efter om man både har utbildning och erfarenhet så blir man inte ens kallad på intervju. Man blir bara retad på att de lägger ut sina annonser och att man blir lurad till att fylla i deras formulär. Sen får man knappt ett svar och får man det så tackar de för visat intresse. Men tjänsten blev tillsatt av annan sökande. Nästa gång ska jag fråga av vem och vilket utbildning och erfarenhet denne har och vad var det som gjorde att inte jag fick komma. Nej allvarligt talat är jag riktigt trött på alla arbetsgivare vare sig det är privat, kommunalt eller i statlig tjänst. De är lika dana alla. Det finns inga som kämpar för oss arbetare längre vi är en utdöende ras.
Livet är till för dem som föddes med silver sked i munnen. Då man lever ett liv som handlar om glamour och glans. Jag heter Jennie och älskar att shoppa. Jag går på stan och fikar men innan dess provar jag minst tio plagg och fotar mig i olika vinklar bara så alla vet vad just jag har på mig idag. Sen har jag ytterligare ett stort intresse nämligen fester och dricka mig full. Bara för jag är vuxen ska jag inte behöva ta ansvar! Frågan är vad vill folk höra talas om. Jo de vill höra om mode, pengar och fester och drömma sig bort från denna trista och gråa vardag. Men handen på hjärtat hur lycklig blir man av detta.
Jag känner en viss tragedi få jag tänker att jag skulle gå tillbaka och bli tonåring på nytt. Hur skulle det vara. Ska jag inte ta med mig vad jag lärt mig genom åren och göra något vettigt av det. Men det är inte utan att även jag har lust att göra revolt inland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0