Drömmar

Vi satt och pratade om vi skulle byta jobb vad skulle vi då göra i stället. Har vi några drömmar och hur stor är chansen att vi skulle kunna förverkliga dem. Vad krävs för att nå målet? Själv skulle jag antingen
vilja bli fotograf, författare eller journalist. Vilket är helt skiljt från mina kunskaper. Då jag idag arbetar som behandlingspedagog men tidigare jobbade jag som kock. Jag har nog egentligen alltid velat hålla på med något mer estetiskt egentligen. Det var väl så att jag halkade in på ett bananskal på denna branschen jag är i idag. Eller är det nedärvt då mina föräldrar arbetade i vården i 30 år. Jag har hört om missbruk och psykiska störningar sedan barnsben.
Jag hade visserligen en dröm om att bli antingen polis eller vetrinär med som barn. Men då mina betyg inte höll mottet la jag ner det. Det var ingen ide att kämpa mot ett mål som ändå var omöjligt. Idag förstår jag inte hur jag kunde tänka så. Vem kan säga att något är omöjligt. Vem vet vad jag egentligen klarar eller inte. Svaret är enkelt, det var jag som sa det pm mig själv att jag inte skulle hålla mottet. Detta är inget stort problem för mig idag men jag hade önskat att jag hade mognat tidigare och kämpat.
Läget är något mer annorlunda idag. Det krävs att jag har en inkomst och jag kan inte bara sätta mig på skolbänken och läsa i 4 år. Jag kanske skulle kunna anmäla mig till en skrivarkurs och skriva för nöjes skull. Men troligen skulle jag inte kunna leva på det. Om man ändå leker med tanken så hade det varit otroligt kul.
Tänk om vi kunde lära oss av varandras misstag vad mycket tid vi hade sparat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0