Man måste vara frisk för att få lov att vara sjuk!

Kommer återigen fram til att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Man måste kämpa för att få den vård man förtjänar och är du inte stark nog, så får du ingen hjälp. Är det då så att den som skriker mest år mest hjälp? Men om vi då vänder på det, så borde väl den klara sig bäst eftersom denne orkar skrika eller?

Har ännu en gång tagit tag i dina problem (vet inte vilken gång i ordningen) och försöker få någon rättsida på problemen. Du säger att du vill ha hjälp och kommit till insikt, men nu ska du förklara vilken hjälp du behöver och hur lätt är det på en skala från 1-10. När man i flera år har förnekat sina problem? Vem kan från en dag till en annan beskriva och förklara vilken vård man behöver. Att se en människa förfalla är otroligt jobbigt och man vill skrika och slå in vettet i huvudet. Menhar efter många år insett att det går inte. Man kan inte förändra en människa som inte vill. Utan man måste vänta in. Ibland tror jag att uppvaknandet kan gå relativt snabbt, men för en del, så måste allt rasa. Det är snart bara spillror kvar och nu ber du om hjälp. Men menar du allvar denna gången? Jag har svårt att tro på det, men hoppet är det sista jag har..Jag vill tro att du vill och nu kastar jag mig återigen in i denna karusell och skriker för din skull. Ja vem är jag om inte en anhörig till en alkoholist. Men för mig är du något mer..och jag blir så arg att du ska förstöra ditt liv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0