Fin supare!!

I denna värld vi lever i borde man vara medveten om vad som kan hända om man super, för det är just vad det är. Sen får alla fin drickare säga vad de vill. De är inte ett skit bättre, då de sitter och äter sin oxfilé och dricker sitt rödvin. Vad är skillnaden och när har man hamnat i beroende ställning till alkohol?
Jag försöker tänka och få fram ett facit, men jag vet inte. Jag kan säga att jag tror att det är när man börjar hitta anledningar till att dricka och/ eller när man börjar smyga med det. Man kan inte längre stå för det man gör, utan måste komma med bortförklaringar till andra. Varför dricker jag? Är det gott, ja men varför funkar det då inte med alkoholfritt? Inte samma sak säger du, men då går det bort. Man dricker inte för det är gott. 
Att vara stressad är ännu en anledning till att dricka. Men ska man då inte se vad det är i sitt liv som gör än stressad? Vad mår jag inte bra av och vad ska jag förändra?
Hitta din anledning och jag ska hitta ett svar!
Jag tror ingen kan utmana mig i detta, men vore helt klart kul att höra någon bortförklaring som jag inte tidigare har hört.

Kommentarer
Postat av: Lucas

Godmorgon! Sovit gott? :P

2011-02-25 @ 10:47:42
URL: http://styleformen.spotlife.se
Postat av: tasha

kika gärna in på min humorblogg om du har tid<3

2011-02-25 @ 10:52:02
URL: http://ellohell.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2011-07-13 @ 17:07:06
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0