Psykvården som inte finns..

Det är konstigt det här med psykvården. När en person söker hjälp förnedstämdhet och självmordstankar, så kan läkaren döma ut på mindre än 10 min att patienten inte behöver läggas ner. Utan anser att personen klarar sig själv trots att dene lever ensam och ingen finns till hands nattetid.
Läkaren anser att det inte är akut! När är det aut då är det när man kommer in med en snara runt halsen? Först kan jag tänka mig at det tar emot att söka psykvården och när man sedan inser att man behöver hjälp, så får man ingen. Hur kommer det sig? Självklart beror det på ala nerdragningar och att det inte finns några resurser. Vi bor i ett land där man förväntas vara frisk. När vi inte längre är det och kan prestera något, så är vi ingentig värda.

Jag hejar bara på denna fantastiska politik, som räddar dem som ingenting mer behöver och sparkar på dem som redan ligger ner. Låga löner åt dem som hjälper andra och status till dem som tjänar åt Sverige. Men nen dag kanske du också blir sjuk eller arbetslös. Frågan är till vem vänder du dig då? Är det till mig?

Kommentarer
Postat av: Jasmin

Kul :)

2011-08-05 @ 17:08:42
URL: http://jasmiinz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0