Om stress

Har nu börjat en kurs som handlar om stress på jobbet. Det är våran psykolog tillsammans med en annan personal som leder detta. vi ska nu lära oss hantera stress och vara mer närvarande i vardagen. Hm har inte själv valt att gå kursen eller vara en slags försöks kanin, utan blev bara uppmanad av chefen att jag skulle ingå i gruppen. Kan inte först varför? Eller egentligen kanske, med tanke på alla aktiviteter som fyller upp min/ vår fritid. Såsom familj, barn, träningen och sist men inte mins åtaganden som man ska göra i föreningslivet.

Ska nu försöka bena upp lite av fritiden och se vad jag egentligen gör. En form av prio ska jag också göra och framförallt säga ifrån när det blir för mycket. har nu denna helg fått på mig för mycket att göra igen, minns inte när vi hade en ledig helg, utan aktiviteter. Inte utan att jag tycker det är kul, men samtidigt måste man ju orka och inte vara helt slut på kvällen när barnen kommit i säng.

Ja som sagt denna kurs kanske kommer bli jättebra för just mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0