Facebook




Okej då jag har tappat gnistan föratt blogga och hamnat i facebook fällan. Även att jag har sagt att det inte är något för mig, så är jag fast. Kanske kan se tillbaka och se att jag faktiskt hade ett liv innan detta kom och tog över mitt liv. Det känns som ett beroende, måste bara kolla vad som hänt.

-Men egentligen, hur löjligt är det inte!
Idag vaknade jag trött = 2 gillar detta
dricker öl lyssnar på musik. = 5 gillar detta.
Deppig!
Var jätteful igår och spydde = 7 gillar detta.

Min kille slår mig = Massa komentarer. 2 veckor senare var hemma hos min kille. Alltså detta sätter griller i huvudet på mig. Finns det en ny kille? Nej så var tydligen inte fallet, utan detta är samma kille. Men för 2 veckor sedan slog han dig och nu är du där. -Ja men det är ju då han är full. Nykter slåss han inte.

Nästa komentar, varför tål vissa inte att dricka?
Min fråga; vilka tål att dricka?
- Ja de som dricker kontrollerat.
- Men vilka gör det och vet man det innan?
- Nej men så länge de inte slåss så!
- Okej så länge man inte slåss, då kan man dricka kontrollerat aha. Ett ljus går upp för mig och inser andras tröghet. Eller om man nu får uttrycka sig så!

Läser vidare:
Tur att inte barnen var hemma när festen urartade.
- Men tacka sjutton för det, brukar barnen vara med på fyllekalas?

Alltså jag kan bli fullkomligt krontokig, då jag läser. Man lämnar folk för de har problem med drickat. Barnen ser när mamma får stryk, som det sägs. Mamman fortsätter träffa nya karlar och festa. Men allvarligt talat har man inte lärt sig ett dugg på detta. Hur trög får man va? Barnen vill inte gå till skolan och man vet inte vad man ska göra. Och själv sitter man i tankarna på nästa gång det vankas fest. Ahhh har lust att ruska om dem och förklara ett och annat ord, men till vilken nytta. De lyssnar inte ändå, eftersom de inte ser att det finns något problem. Man ska få vara både förälder och en egen individ. Vilket jag kan hålla med till en viss del, men det måste finnas gränser på dumheterna. Man ska vara en förebild och inte bete sig som en idiot eller trotsig tonårig. För det är precis vad jag tycker detta är. Ingen kan säga till mig att jag inte ska kunna få dricka. Jag är vuxen och får göra vad jag vill. Säger bara en sak igen STACKARS BARN, som nu blivit tonåringar och skolbarn. Att få växa upp i dessa normer. Allt är tillåtet!!!

Själv behöver jag inte avvänja mig när det gäller alkohol, utan snarare komma bort från FACEBOOK. Inte läsa om allt lustigt, som skrivs ut. Man känner ju spontant att de behöverhjälp var och varannan människa. Jag är nog arbetsskadad vid detta laget.

 

 


Kommentarer
Postat av: syster

Hej även om man är en egen individ med barn,tycker åtminstonde jag de måste gå i första hand.Om nu folk absolut måste ut och slå runt vilket jag tycker är totalt onödigt,kan de väl åtminstonde tänka på barnen och inte göra det när de är hemma.Bedrövligt hur folk tänker överhuvudtaget om de nu ens tänker.kramar i mängder syster.

2010-01-25 @ 20:14:07
Postat av: Jennie

-Nej jag vet inte heller. Kan det vara så att de aldrig upplevde tonåren och blev vuxna direkt. Nu i efterhand inser de att något är missat och detta ska tas igen flera gånger om! Vet inte men det kan vara en teori.



2010-01-26 @ 10:26:13
Postat av: mother

på torsdag begravs xxx hon var missbrukare,efter 30 års drogande tog hon en överdos.Hon var på yttersta kanten,sedd över axeln,bespottad och inte värd ett dugg.Hon hade emellertid vett att lämna bort sina

barn,som fick det bra.Kontakten bröt hon inte heller utan det var det första hon sa"får jag ringa"

när hon nyktrade till.Jag vill dra paralleler,den ena kan breda ut sig på fb.och den andra får huka för att inte bli sedd.Skäms vill jag säga åt dom som tar så lätt på sitt drickande och tycker det är så bra och xxx jag är ledsen att ditt liv blev så och att jag inte kunde göra mer.

2010-01-26 @ 10:44:20
Postat av: JN

Vad säger man. Kanten är hår fin att leva bland drogernas glamour eller ligga bland rännstenen. Skillnaden är bland det fina folket, som fortfarande har kvar det yttre. Den fina fasaden, som skyddar det inre skalet. Vilket man gömmer sig bakom. Om eller jag kanske ska säga när, allt rasar samman. Ja då är de av samma skrot och korn. Varken den ena eller andra är bättre.

Men alla började de på samma sätt. De startade i det lilla....

2010-01-26 @ 16:22:55
Postat av: syster

Hej läste att de hade hittat spår av kokain på toan när det var guldbaggegalan,ett dumhuvud kommenterade det hela med att han minsann tagit denna festdrog i 40 år och inte blivit beroende.Undrar vad han har för tidsperspektiv egentligen som inte tycker man är beroende efter 40 år.Det är så man blir mörkrädd .Kramar syster

2010-01-26 @ 17:58:48
Postat av: Jennie

Ja då är vi där igen syster. Det fina folket yttrar sig om festdroger. Kokain som varit för endast finfolket har kommit ner på svensson nivån med. Men jag undrar just var de tycker om sprutnarkomanerna med de brukar ju hamna lägst ner på skalan. De är de som har riktiga problem, men att "sniffa" lite kokain i 40 år har inget mått dåligt av. Håller med fullständigt vilken idiot!!!

2010-01-26 @ 19:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0