Nattsudd

 




Vem kan väga tyngden i en annans börda?
Vem kan överblicka andras mått och steg?
Vem har rätt att mäta med sitt eget mått
en annans liv?
(ur böneboken)

Hur lätt är det inte att vi ger råd. Goda råd enligt oss själva, eftersom vi vet. Ja vi vet så bra hur någon annan ska agera, utan att vi egentligen har satt oss in i dennes situation. Hur ser våra mått ut och vad är det som vi anser är rätt? Jag kan bara se till mig själv hur jag ibland försöker styra genom mitt rådande sätt och jag blir trött när de inte mottages tacksamt. Men har någon egentligen bett om just mina råd?

Att råda andra är oftare en lättare uppgift än att råda sig själv. För där är man inte lika engagerad känslomässigt. Man ser inte alltid saken till sin helhet, utan från en vinkel. Det är dessa vinklar som så många gånger så svåra att bena ut.

Känner mig själv, så otroligt stressad ibland, vilket jag har en förmåga att säga till andra, -koppla av!!!
Men det är något jag själv inte reder ut. Men nu känns det återigen att stressen kommer i fatt mig. Jag tror att det är jobbet i kombination med mitt privatliv som blir kaos. Jag ska vara överallt.......men nu har jag bestämt mig kommer vara hemma i morgon igen. Det går inte stressa runt så här, kroppen börjar säga ifrån.....


Kommentarer
Postat av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Ja, ordet "om" kan verkligen sätta käppar i hjulet.. men gällande hockeyn, har du kollat upp det? För istället för att sitta och gissa/undra, så kan du ju kolla upp det och få reda på om det finns möjlighet eller inte. Så att du inte finner dig själv sittandes och ångrar sedan att du inte gjorde det..



Det är viktigt att lyssna på kroppen när den säger ifrån! Kramar

2009-10-26 @ 11:53:01
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Michaela { Foto & Webbdesign

sv;



det låter skoj :D tacos och idol, kan det bli bättre? hahaa

2009-10-26 @ 13:35:00
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Så sant det du säger genom att gissa kommer man inte långt. Bättre att kolla upp vad som krävs, så kan man se om möjligheterna finns.

2009-10-26 @ 14:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0