En kurs i mirakler

Är det någon som vet eller har hört talas om en kurs i mirakler. För mig känns detta väldigt skumt. Vad jag har förstått, så lär man ut att vi lever i en drömvärld. Det vi ser och upplever är inte vekligt utan drömmar. Har själv läst lite i boken, men känner mig bara förvirrad av denna bok. Det står mycket i psykologiska termer, som  sedan kopplas ihop till Gud på ett märkligt sätt. Lite New Age inspirerat tror jag, men skulle gärna vilja veta mer!

Jag är ansvarig för det jag ser.
Jag väljer de känslor jag upplever, och jag bestämmer det mål jag vill uppnå.
Och allt som tycks hända mig ber jag om, och får som jag har bett

(Ur En Kurs i Mirakler, T-21.II.2:3-5)


Kommentarer
Postat av: Maria

Hm....låter som om du behöver kolla upp detta ordentligt. Bara det att du känner att det är något skumt, bevisar ju att något är fel. DHA kan uppenbara mycket för oss som vi inte alltid själva är medvetna om.

Önskar dig en fin dag.

Kram från Maria

2009-11-04 @ 10:21:57
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: ina

tack sötis.

2009-11-04 @ 13:08:29
URL: http://stocklyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0