Var nöjd med allt som livet ger!

"Jag säger inte att jag har saknat något, för jag har lärt  mig att vara nöjd  med det  jag har." (fil 4:11)

Dessa ord önskar jag att jag kunde förverkliga i mitt eget liv. Att känna  mig nöjd och tacksam över det  jag har och sluta sträva efter  merr och drömma om stor vinsten.  Att inse att jag har det bra trots allt och sluta jämföra  mig med dem som har mer.

Är det viktigt hur mycket vi renoverar och hur mycket  resor vi åker på?  Behöver vi ha en bil av senaste modell för "alla" på gatan har det?

"Ty kärlek till pengar är en rot till allt ont. I sitt begär efter pengar hr somliga kommit bort från tron och vållat sig själva mycket lidande". (1Tim 6:10)

Om vi i stället ser på det globalt , så har vi det allt för bra. Vi får inte bara äta oss mätta, utan oftast  får vi välja vad vi ska äta. Kläderna köper vi inte efter behov, utan efter vad som är modernt och när vi tröttnar så slänger vi. Våra barn får leksaker i överflöd, de vet knappt vad de ska välja att leka med. Sen sitter vi och har dåligt samvete för att vi inte har tagit med dem på en solsemester. Men vem åkte på utlandsresa med sina barn då vi var små? Jag kan då inte dra mig till minne av det, utan då packade man husvagnen eller tog med sig tältet och gav sig ut på camping.

Vi borde se vad som egentligen är viktigt! Tacksamhet över att vi har varandra och att vi får vara friska. Hur vore det om vi förlorade det vi hade, hur skulle vi må då?  Om vi förlorade våra nära och kära, vårt hus och hem eller jobb.

 

Kommentarer
Postat av: Angelica<3

Fin blogg<3 Du skriver väldigt fint undrade just om det va någon mer en jag som är kristen och bloggar! Jag är snart 13år och blev kristen 1april nu i år och har fortfarande en massa funderingar.. Men kolla jätte gärna in min blogg http://myhopeintobelieving.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0