Mäklaren

Mäklaren ringde i kväll och medelade att det kommit ett bud på huset och de kommer och skriver på i morgon. Vilken lättnad! Det har varit en stor klump i magen, tänk om ingen vill köpa och vi inte blir av med det, hur blir det då? Det är med viss sorg i hjärtat jag lämnar huset, men samtidigt känns det behövligt med en nystart. Att hitta något nytt och framförallt billigare alternativ är på sin plats efter de fattiga dagarna. Det har varit väldigt tufft ekonomiskt det sista och jag hopas att det blir lite mindre utgifter framöver. Det känns som jag vill lägga pengarna på mer saker än ett boende. Visseligen är huset trivsamt, men vad gör det om man inte har råd att renovera det man vill. För med tiden blir det slitet och då är det ett tvång att laga och är då budgeten på noll, då är det inte kul.

Vart det blir av sedan är inte riktigt klart ännu, men i dagens läge vågar man inte köpa något förrän det gamla blivit sålt. Nu blir det att hyra ett tag och sen får vi se vart det bär vägen.................

Kommentarer
Postat av: Pastorn

Känner på mig att du drar österut, någonstans mellan Stockholm och Kalmar:-)

2009-01-22 @ 10:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0