Läslust

Jag var på biblioteket idag. Tänkte jag skulle få tag i något läsvärt att fördriva tiden med och den första bok jag sprang på var Lotta Thells senaste. Jag blev glatt överaskad, eftersom jag sökt denna bok ett bra tag och den har varit utlånad varje gång. Boken är en självbiografi och handlar om Eva som är heroinmissbrukare och hennes liv tillsammans med Erik som är polis. Efter att har läst de tidigare böckerna blev jag riktigt berörd, så nu har jag ett stort hopp om denna bok.

Sen kom jag över en bok om bloggning och naturligtvis var jag tvungen att ta även denna. Men anledning till att jag gick var att jag var ute efter en bok om ridning, men det hittade jag inte, så istället blev det en om hästraser. Och sist men inte minst en bok om styrketräning. Jag känner att jag har lite svårt att komma vidare med min träning så jag tänkte att jag skulle få lite tips om nya övningar.

Det sistnämda brottas jag med många gånger, tränar jag för jag tycker det är kul eller blir det ett tvång för mig. Ibland kan jag ärligt säga att då är det med tunga steg jag går dit och jag känner då inte alls för det. Men känslan efteråt går ju inte beskriva. Man får mycket mer ork och man blir både gladare och piggare.  Men vissa stunder känner jag att jag skulle hålla på med någon annan träning, för det här med att gå på gym är ju inte alltid så kul. Men det bästa är att lokalen ligger ett stenkast härifrån och jag kan gå dit när det passar mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0