Hemgrupp

Idag är det dax för hemgrupp. Hemgrupp är en slags kristen gemenskap, då man träffas hemma hos varandra och delar livets sorger och glädjeämnen. I denna grupp kan man ta upp vad som helst, eftersom man har tystnadsplikt. Men även om jag vet att vi har det, så känns det lite som man inte kan prata om allt. Det känns som de ligger på en helt annan andlig nivå än jag. Om man nu kan göra det? Många gånger känns det jätte jobbigt innan, man ska dit. Det är som en slags andlig kamp. Men när man väl är där, så brukar det kännas jätte bra.

Efter söndagensmöte, så kände jag verkligen att nu ska jag börja engagera mig mer i kyrkan och verkligen gå på möten och hemgruppen. Det har varit lite si och så med det den senaste tiden. Det känns som jag har haft tusen svepsjäl till att inte gå. ................. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0