Både ha kakan & äta den

Ibland kan jag fundera på om människor är ärliga mot sig själva , om de verkligen gör det de vill. Eller om de gör saker för andras skull med viss påtryckning. Att säga att jag gör detta för henne eller honom är oftast inget man vill säga, utan vi säger att vi vill själva. Jag kan uppleva att detta beror på att vi vill vara självständiga och fria i våra åsikter. Vi vill inte bli påkommna med att vara svaga eller nedtryckta.

Men så kommer vi till nästa fråga den som startade mina tankar om just detta; "att vara ärlig mot sig själv". Hur kommer det sig att det finns människor som lever i par relationer, inte är nöjda med det. De väljer inte att lämna varandra, utan istället dela sin partner med andra och detta njuter de av. Detta känns väldigt märkligt för mig och jag kan inte förstå hur dessa människor har det med sina känslor. Har de en förmåga att bara stänga av sina känslor eller har de inga känslor. Jag skulle då rakt inte njuta av vetskapen att min man hade en sexuellrelation med någon annan, utan detta skulle skapa en oerhörd svartsjuka hos mig.

Jag läste just en artikel om detta idag, då det var ett par med barn som var medlemmar i sk swingersklubb. Något som inte är alldeles nytt, men jag kan inte förstå hur de väljer denna livsstil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0