Isen är bruten.




Var på körövning igår, det var riktigt kul. Men jag var nervös innan, eftersom jag inte visste vad som väntades av mig. Jag kan återigen nämna att min nivå när det gäller sång inte är speciellt hög. Men jag har länge känt att det är dax att bryta muren och släppa hämningarna. Jag har ju övat en del "rockband "hemma så nu var det dax. 

När jag kom innanför dörren så kommer första frågan: är du alt eller sopran? Ja just det hm vad vet jag, men jag vill inte göra bort mig från början och tänk om de skulle be mig sjunga upp själv. Sopran svarar jag, för jag hade hört att det är de som sjunger melodin och det måste ju vara lättast.

Jag blir placerade bland de övriga sopranerna och det drar igång, Vi börjar med lite uppvärmning och olika rörelser för att vi skulle komma igång. Ja nu gällde det att bara släppa loss, jag kom ju inte dit för att vara mesig. Nej nu gäller det att bjuda på sig själv. Kan nämna att det var gospel på temat, så det var en del sång, rörelser och klappar. Men om jag får säga det själv, så kändes det som det gick hyfsat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0