Ideérna tar inte slut

Sitter nu här och funderar vidare på eget företag, men sen fastnar jag när alla hinder dyker upp. Vad kan jag och vad vill andra ha. Finns det något som jag är bra på, som det dessutom går att tjäna pengar på. Tänker nu inte att jag ska bli miljonär, utan något att livnära sig på och är det dessutom något man tycker är kul, så är det ingen nackdel.


Hur svårt kan det vara egentligen, vad har man att förlora. Måste tänka smått och sen sakta men säkert bygga upp, eftersom jag inte har några direkta finanser att sätta in. Hmmmm jag har ju inte lust att förlora en massa pengar om det inte går vägen.


Jag blir tokig vid tanken på att fortsätta på mitt jobb. Tänker om jag jobbar och försöker samtidigt komma igång med något eget, så kan jag sakta men säkert gå ner i procent på jobbet. Jobbet jag har idag äter upp mig inifrån och jag blir bara negativ. Det går inte längre tänka en framtid där. Jag har gjort mitt och nu är det dax att någon annan tar vid. Men det är ju inte bara att säga upp en fast tjänst, sådär utan vidare i dagens läget, då vore man ju en idiot. Men det går inte heller fortsätta när man känner att krutet är slut. Det går inte hjälpa andra om man inte har någon egen energi att ta av. Det kommer sluta med katastrof. Dessa argument måste ju vara tillräckliga för mig själv, så jag får en spark i baken och sätter fart.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0