Gott nytt år- med löften eller inte...

Nytt år hm vad  innebär det för många? Är det inte då man ska ta tag i det där lille extra, det man inte har gjort innan utan skjutit på. Man säger till sig själv blir det bara nytt år, ja då ska jag ta tag i att börja träna, sluta röka, äta bättre, ha mer tid till barnen osv. Man tror att blir det bara nytt år, så kommer allt bli bra. Det blir som någon slags nystart i livet. Jag funderar litepå vad mina nyårslöften ska bli eller har jag egentligen några? Ja en eller några saker ska jag göra och det är att träna och äta bättre. Jag kanske skulle försöka sluta oroa mig för saker jag inte kan påverka. Det vore några bra saker och inte heller helt omöjliga.

Jag vet förra året då jag skapade denna bloggen, så hade jag tänkt haft 365 inlägg just denna dag, men så blev det inte. Bloggen skulle också haft en kristen inriktining rakt igenom, men så blev det inte heller. Man kan genom detta se att även om man har ett mål, så är det inte säkert att man uppfyller dem. Bloggandet har gått i vågor och stundtals har jag tyckt att det varit direkt tråkigt. Har inte haft någon lust att skriva. Har till och med funderat på att lägga ner. Men har inte gjort det, utan bara låtit den vara lite på is. Perioder känner jag att jag inte har kunnat leverera något, utan det bara har varit en massa strunt skrivande. Vilket inte var mitt mål från början. Men frågan är om man måste följa sina mål till punkt och pricka? Jag tror inte det är många som egentligen gör det i praktiken. Även om man önskar att det vore så. Summan av kardemumman, så är vi inte mer än människor!

Löften kan garderas upp på många sätt, viktiga och mindere viktiga. Om jag äter godis eller inte, har egentligen inte så stor betydelse. Det är bara något på ytan och ett sett att kunna kontrollera min egen frestelse. Klarar jag det, så mår jag bra och kan klappa mig på axeln och säga - vad duktig du är Jennie som fixar detta...
Men löften till andra människor är något, som är oerhört viktigt. Att stå upp för sin vänskap och vara rädd om den. Vi behöver varandra!!!

Gott nytt år och tänk på att välja era löften i natt...


Kommentarer
Postat av: syster

Hej syster och ett riktigt Gott nytt år,du får inte lägga ner din blogg jag är alltid inne och läser.Det räcker om du skriver lite kristet någon gång ibland.Det är roligt att ta del av dina andra funderingar också.kramar i mängder syster.

2009-12-31 @ 20:30:43
Postat av: Erica

Egentligen så är det inte lättare att lova sig själv saker bara för att det blir ett nytt år. Visst känns det som en nystart på ett sätt, men samtidigt så blir det ju inte lättare att hålla löften om att t.ex. börja träna mer eller nåt bara för att klockan slår tolv på nyårsafton. Något som jag tänkt på bara. :)

2010-01-01 @ 13:16:24
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är väl bara så att intresse och motivationen för att skriva går i vågor. Ibland känner man mer för att skriva och ibland mindre. Sen handlar det väl lite om känslan för tillfället, vad är det som "surrar" i huvudet.

2010-01-02 @ 09:15:41
Postat av: Julia

Jag har lite samma mål som du med min nystartade blogg. Inte ett inlägg varje dag, men hålla bloggen levande under ett helt år, samt ha en kristen inriktning. Vi får se hur det går!



Kika gärna in :)

2010-01-02 @ 22:10:04
URL: http://tankesmedja.blogg.se/
Postat av: mother

Är det inte så att du har en massa i huvudet,men det kanske inte lämpar sig alltid att skriva ut.

Lika mycket som du inte skulle vilja bli uthängd,lika vill du inte hänga ut nån annan.Boken

vi började på kanske det blir tid till att skriva

när den tiden kommer.I nuläget känns den nog alltför

jobbig.Hur du upplevde barndomen och hur den verkligen var.Du vill väl i allafall..Mother

2010-01-02 @ 23:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0