Dagarna går

Dagen idag har gått i rasande tempo. Först var det innebandymatch mot pojkarna, sen hem och njuta av det vackra vädret. Kände att jag absolut inte ville vara inne denna underbara dag, utan var tvungen att vara ute så länge det bara var möjligt. Sen blev det mest slöande framför datorn, förutom en poker  på nätet och en annons på blocket.

Känner väl lite ångest över att jag borde ta tag i packningen snart. Det är ju bara två månader tills vi flyttar nu och med tanke på hur fort tiden går, så är vi snart där. Det börjar kännas lite konstigt att vi faktiskt ska flytta och börja om på nytt. Något som är märkligt är att vi fortfarande inte har hört något om barnens skola. Jag trodde att de skulle höra av vi snart, så vi hade en möjlighet att prata lite med lärarna och få veta mer om skolan.

Mitt största orosmoment när det gäller flytten är att barnen inte ska trivas  den nya skolan och inte få bra kompisar. Jag kanske är överdrivet orolig, men jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Det skulle kännas hemskt om de inte kom in i gemenskapen och fick några "bra" kompisar. Tänker då på den stora killen, som har haft så många kompisar här. Jag tror inte riktigt att han ännu är medveten om hur det kommer att bli att komma ny till en klass. Han är inte direkt framåt, utan jag skulle snarare säga att han är ganska blyg och tillbakadragen när han inte känner folk. Men det har blivit bättre det sista. Känner bara att jag är orolig över att han ska hamna i samma fälla igen.


Jag vet själv hur viktigt det är att komma in i gemenskapen direkt, annars kan´det vara svårt. Men mitt stora hopp går till idrotten , som är hans stora intresse. Vi får verkligen hoppas att det finns fler idrotstokiga killar i den nya klassen....

Men jag vet att jag inte ska oroa mig, så mycket för det är inte bra för mig själv. Utan ta tag i problemen då de kommer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0