Försäljning med mäklare

Idag ska jag till banken och slutföra affären på huset. Vilket kan få en att gå igång lite, eftersom jag anser att mäklaren inte gjorde ett tillfredställande jobb. Jag fick inte all information i tid och tiden för mötet på banken har ändrats flera gånger. På mitt papper stod det att vi skulle träffas halv elva, men då jag ringde banken idag i ett annat ärende fick jag reda på att det var halv två. Men hur kan man göra en sådan miss? Det känns en aning nonchalant.

Innan försäljningen kom igång upplevdes mäklaren väldigt intresserad, men sedan upplevde jag henne nöjd. Ja bara hon fick in sina pengar, så var engagemanget lika med noll. Fick information av henne per telefon för två veckor sedan att jag skulle betala ränta för de lånen som var bundna trots att de löses in. Ja för en del kanske det är självklart, men för oss var det inte det. Hade vi vetat det, så hade de nya köparna fått ta över lånen, annars hade vi inte nöjt oss med summan vi sålde huset för. Jag tycket det är riktigt dåligt att hålla inne med sådan information.

Mitt råd är då att verkligen kolla upp mäklarna innan försäljning och ta hem flera stycken innan man bestämmer sig för den som ska få jobbet. Det är trots allt du som ska sälja och givetvis ska säljaren se till dina behov, eftersom det är du som anställer denne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0