Lördagsgodis

Det är konstigt! När jag har bestämt mig för eller tänkt att jag skulle äta bättre, då blir jag galet sugen på godis.

Jag har tänkt att ska jag börja prestera bättre på träningen, så måste jag lägga om min kost. Problemet för mig har inte varit att hålla vikten, utan snarare att få till och ut det bästa av träningen. Men jag förmår mig inte att ta tag i en riktigt bra kost.

Problemet ligger inte i kunskap, utan snarare av motivation. Jag kanske skulle behöva en PT, som kunde hjälpa mig med målet. Vad vill jag få ut av träningen och vad vill jag uppnå? Det räcker inte med att må bra. Det måste vara något riktigt, som en tävling. Om målet blir att träna löpning, så behöver jag en piska för det är så tråkigt. Det kan ju inte vara meningen att man ska träna tråkiga saker?

För mig handlar det om resultat och helst på en gång. Det ska märkas att jag gjort något. Kondisen borde någon gång ge med sig, så jag kan känna att det blir lätt. Den där känslan när man tror att man ska spy och andningen är hur tung som helst är inte rolig.

Nej ge mig nu en riktig morot och ett mål att uppnå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0