Finns Gud?

Åter till kärnfrågan, finns Gud och i så fall vilken Gud är den rätta?
Om Gud nu finns, så kan det väl ändå inte finnas flera gudar som är sanna? Det handlar om att försöka tänka logiskt i det ologiska. En sanning! Det finns bl ändå inte flera sanningar precis som vänster och höger är åt samma håll. Det kan visserligen leda till samma håll, men troligen kommer den ena vägen bli längre och kanske krokigare.
Skulle vi kunna jämföra det med tron. Man har valet att välja hur man ska leva sitt liv, men vi har fått ett rättesnöre.
Problemet kan bli få vi vill leva som vi vill. Vi vill inte att någon ska bestämma över våra huvuden, utan vi klarar oss bra. Skulle en gammal och antik bok leda våran väg. Hur dumt låter det inte egentligen?
Men tänk nu om det finns en sanning, en Gud, en tro och en ledstjärna. Jag har fått den i min hand men jag har valt bort den. Precis som ett barn som trotsar sina föräldrar. Ett barn som vill testa dina egna vingar och se om de bär. Det kommer ändå inte bli så att föräldrarna slutar älska sitt barn för att den tar avsteg. Kan det vara lika med Gud? Han ger mig möjligheten att välja. Jag är det trotsiga barnet, som vill bestämma och han sitter och tittar på. Men han försöker påminna mig ibland genom att återkomma på olika och underliga sätt.
Jag testar Gud, han måste bevisa för mig. Bevisa att han finns. Precis som med barnet som testar gränserna, hur långt kan jag gå innan mamma eller pappa blir arg?
Blir Gud arg på mig? Har jag svikit honom? Tänk om sista chansen har gått och jag tog aldrig den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0