Vad blir tecknet för Jesus återkomst

Många ska komma i mitt namn och säga att jag är messias och de skall leda många vilse. Ni ska höra stridslam och rykten om krig, se till att ni inte blir skrämda. Folk ska resa sig mot folk och rike mot rike och det ska bli hungersnöd och jordbävningar. Ni kommer bli hatade av alla folk för mitt namn skull och då ska många komma på fall (ur matt 24:3-ff).

 

Hur är det idag? Det sistnämda kan jag bara styrka är sant. Att vara bekännande kristen i vårt land idag är inte politiskt korrekt. Det är inte mycket man behöver försvara lika mycket som den kristna tron. Vad är det som gör att det är, så svårt att acceptera en kristen tro? Är det budskapet i sig, som gör det skrämmande för som inte tror. För tänk om det är sant? Om man då börjar titta på sitt eget liv och fundera över, hur lever jag egentligen. Lever jag ett liv, som jag kan vara stolt över eller borde jag ändra på något? Hur är det med oss som har fått budskapet och som sett hans verk, men ändå inte följer han. Utan gång på gång korsfäster han. För det är det jag gjort. Jag är inte bättre än någon annan, utan jag är den där mesen, som inte står fast. Finns nåden även för mig eller har jag fått för många chanser? Det är nog dax att ödmjuka sig och se vad jag borde göra. Det är enklare att se vad andra borde göra, än att se åt sig själv. Det kanske är dax att hoppa även att fallet är högt. Men först ska jag bara.....



Kommentarer
Postat av: Maria

Tänkvärda ord.... ibland får man rannsaka sig själv och göra bättring. Kram

2009-09-24 @ 23:46:47
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: helle

Hej!



Ser fortfarande ingenting, buhu :(. Jag får väl gå in o tjuvkika på jobbet.

kram

helle

2009-09-26 @ 01:39:33
URL: http://www.forlaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0