Memoarer.

Har på allvar börjat fundera på om jag skulle skriva ner mina memoarer, som min syster sa. Kanske alltid någon som skulle läsa, om inte annat kunde det bli någon form av egen terapi. Frågan är bara var jag ska börja, har börjat på en kladd, sen får vi se om det blir något mer eller om jag kör fast fullständigt. Men jag har en ide i huvudet och det är alltid något, ska bara försöka få ner den på print.

Nu laga lite mat till barnen kommer hem. De ville gå själva idag, så jag behöver inte ge mig ut en gång till i kylan. För jag insåg då jag gick med dem till skolan att jag hade för lite kläder på mig. Nu är det höst på allvar.


Kommentarer
Postat av: Maria

Klart du ska skriva, jag läser mer än gärna :-)

Jag älskar också att skriva och formulera ord. Funderade på en bok i romanform tidigare, men det känns som om jag saknar tiden till detta just nu. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden.

Visst är hösten här nu, måste leta jackor nu.

Ha en underbar kväll.

Kram från Maria

2009-10-13 @ 16:59:28
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Svar: Tack för svaret, då kommer du upp som bloggtips på tisdag nästa vecka. :)



Det låter spännande med memoarer. :)

2009-10-13 @ 17:57:23
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: syster

Vilken fin höstbild ,jag ser var den är tagen syster

2009-10-13 @ 20:38:37
Postat av: Jennie

Hej syster!

Ja bilden togs från våran lilla promenad. Men fortfarande är jag mest nöjd av alla bilder på vovven. Hon blev så söt tycker jag...

2009-10-14 @ 00:34:47
Postat av: Craxyknas

Åh, spännande med memorarer :) Vad ska de handla om? Mer specifikt alltså.

2009-10-14 @ 09:39:36
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Maria Moberg

Jag har delat med mig av massor på Passagen och känner också att tiden är mogen för en bok. Gud får leda tänker jag. Man börjar nog med att i tanken gå runt och nära idéen och så kommer det nog av sig självt när man väl sätter igång:-)



Blessings

/Maria

2009-10-15 @ 01:27:32
URL: http://blogg.passagen.se/missdani

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0