Änglar?

Vad är änglar och vad tänker vi på när vi hör ordet.

Gud, Jesus, kristet, beskydd, vitt, vackert.

Jag minns en sång som jag gärna sjöng som barn, glöm inte bort att änglarna finns, de är här föratt se hur du har det. De kan hjälpa dig fast de inte syns, glöm inte bort att änglarna finns.......

De finns men man ser dem inte. Fast det finns personer som sett.  När visar de sig då och för vem? Själv har jag aldrig sett en ängel, vet inte om jag känt av dennes existens heller. Har nog bara alltid haft en förhoppning om att de finns, som en extra "hjälpare".

För om änglar finns, så måste de stå för beskyddet och det positiva. De som hjälper oss i vardagen. Men varför får vi då inte alltid den hjälp vi behöver.  Är det så att det finns något, som förstör för änglarna? Eller har änglarna jour och då inte alltid närvarande. De kanske har flera uppdrag?  De som förstör kan det då vara demoner, vi pratar om vitt och svart, kärlek och hat, Gud och djävulen, himmel och helvete.



Kommentarer
Postat av: Maria

Tänkvärda funderingar du skriver ner....visst finns det syunder då man undrat var änglarna höll hus. Vi har inte alla svar på alla frågor som vi har.



Vad roligt det lät med fotbollsmatch igår. Hoppas du får en skön vilodag idag istället. Passa på att ladda dian batterier inför veckan som kommer.

Önskar dig allt gott och Guds frid.



Kram från Maria

2009-10-04 @ 09:12:53
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: syster

Visst finns det änglar men de är synliga och finns mitt ibland oss,tänk på ängeln som hjälpte dig när du fick punktering.Det är för mig en ängel, en som hjälper en i det dagliga livet. kramar syster

2009-10-04 @ 11:57:42
Postat av: Craxyknas

Jag har sett en ängel en gång. För några veckor sedan när jag verkligen var ledsen och varken visste ut eller in. Då gick jag in i en kyrka i Sthlm som jag älskar och lyssnade på lite orgelmusik. Underbart vackert. Tittade upp mot Jesu kors och bad om hjälp. Som vanligt såg Jesus in i mitt inre och tårar började komma. Så var jag tvungen att gå. Och när jag skulle gå ut vände jag mig om, och såg en man med kort hår och vit klädnad (med vingar tror jag) sitta i bänkraden närmast altaret. Då log jag, och kände mig trygg. Gav mig av för att reda ut den hemska härva som uppstått. Och idag är allt bra, toppenbra. Ängeln var med mig den dagen. I know it.

2009-10-05 @ 00:09:53
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0