Dricker du för mycket

Är det så att man inte kan slappna av och njuta av semestern utan alkohol?

Min upplevelse är alkohol+sol= semester.

Ska man umgås med människor
en kväll och grilla, så naturligvis ska det drickas lilte öl eller vin till.

Vad beror det på att vi svenskar inte kan umgås på ett avslappnat sätt, utan att ha alkohol
i kroppen. Beror det på att vi är så stressade att vi inte kan slappna av eller beror det på en
osäkerhet. En osäkerhet där vi inte vågar eller kan slappna av, utan att vara påverkade.

Sen kommer nästa argument; jag dricker för det är gott, men varför väljer man då inte ett alkoholfritt
alternativ? Det finns ju både lättöl och alkoholfritt vin.
Ja men det är inte samma sak hör man då, men då är det väl inte smakupplevelsen man är ute efter,
utan ruset...







Jag känner bara att sluta med alla undanflykter och säg som det är!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

Skicka en muffins till mig

2009-07-18 @ 12:19:02
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

haha åh tack

2009-07-18 @ 18:04:25
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: ♥jenny♥

GRYTM BRA SKRIVET och det är precis sådär det är många säger oxå att ja men det är roligare om man dricker!det är roligare att vara nykter ingen bli sårad du har bättre koll på dej sjelv (balans mm hehe) och du kommer juh ihåg allt och mår jätte bra dagen efter!en reporter hittade mitt inlägg i min förra blogg om då jag blev fräls då allt ändrades för mej sen ville hon göra ett reportage med mej och det e de som snart kommer ut =)

2009-07-19 @ 12:15:34
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: JN

Ja precis!

Frågan är varför man vill släppa på sin självkontroll? Kan se en vill skillnad då man är ung, men när man blir äldre känns det mest patetiskt.

2009-07-19 @ 12:48:24
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: AK

Bra skrivet. Har själv precis fattat det beslutet att jag "törs" säga ifrån på middagar att jag vill inte dricka. JAG vill inte känna mig tvungen att ha 100 orsaker till att jag inte vill dricka, annat än att jag inte vill. Vill känna mig nykter och pigg, punkt slut.

2009-07-19 @ 16:28:34
Postat av: JN

Till AK!



Ja alla ska vi ha möjligheten att få säga nej till alkohol. Utan att för den delen upplevas som torr och tråkig. Ska vi vända på steken, så är man mer torr om man behöver alkohol för att ha skoj....



Och säger vi nej, så är det så punkt slut. Ingen ska behöva ha en massa bortförklaringar....



2009-07-19 @ 16:38:01
Postat av: syster

Hej har bara fått en enda gliring i hela mitt liv för att jag inte dricker,men vem bryr sig, det går alldeles utmärkt att gå på fest utan alkohol. syster

2009-07-20 @ 16:46:02
Postat av: JN

Till syster!!

Jag tror att det ofta ligger ett större problem för dem som dricker att ha med nyktra människor på fester än tvärtom.

Detta pga att de vill inte göra bort sig själva. Talar av egen erfarenhet...

2009-07-21 @ 16:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0