Jobbiga dagar.

Det finns dagar man inte skulle gå upp eller inte umgås med andra människor. Kan känna att jag har haft några sådana dagar, då man bara skulle få va. Vet inte var min negativa energi kommer ifrån och kan inte alltid styra över den, även om jag vill så blir det bara fel. Det hela började nog med en konflikt på jobbet, egentligen var det ingen konflikt som bara dök upp. Utan snarare en som har växt och växt och till slut svämmade det över och jag sa ett och annat "sanningensord" (i mina ögon). Sen har det bara smygits sig in en massa negativa tankar, som jag inte riktigt får bukt med. Jag kan inte släppa dem, utan de kommer titt som tätt. Varför kan du inte bara vara glag och positiv får man då höra, men vem är det som brukar vara positiv och se allt från den ljusasidan. Om inte jag? Men ibland kan även jag hamna i denna svacka och ha de oerhört svårt att komma ur. Men i morgon ska jag ta nya tag igen och inte tänka på det gamla. I morgon är det en ny dag, som jag ska ta tillvara på. Inget negativt ska komma in i mitt liv, utan bara positivt.


Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Vila i Gud som bär dig genom allt... Positiviteten kommer tillbaka ska du se!

2009-08-23 @ 23:50:38
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: p.

Men hur orealistisk världsbild har du egentligen? Vi går alla igenom svåra saker i livet; skilsmässor, närstående som dör, bilar som går sönder, arbeten som vi vantrivs med, diverse psykiska och känslomässiga problem... Har du tänkt på att en samtalsterapeut kanske skulle kunna hjälpa dig långt mer än att bara blunda för det negativa och ropa på Gud? Inte en jävel kan vara glad och lycklig jämt eller klara sig igenom allting på egen hand. Tillåt dig att känna som du känner - våga acceptera dig själv - och sök hjälp av någon som är proffs på människor om det blir för tufft, många kramar!



Och Craxyknas: Är du stollig? För alla kommer inte bara positivitet tillbaka, man kan faktiskt ha råkat hamna i en livssituation där saker/Gud inte bara löser allt automagiskt. Wake the fuck up.

2009-08-25 @ 16:42:13
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Hoppas att det känns bättre snart. Gud är med dig. <3

2009-08-25 @ 21:23:22
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0