Husdjur

Vi har pratat om husdjur hemma och ansvaret, som krävs. Yngsta sonen önskar sig en hund och sparar alla pengar, så han så småningom ska kunna köpa en. Men jag har sagt att det kräver mycket jobb och att jag först måste jobba i stan. Det kan vara kul i början, men en hund har man i många år och han ska gå ut i både regn och rusk.

Jag hade skälv hund som barn och är väl medveten om jobbet. Det går inte i mina ögon att lägga ansvar på barnen, utan som vuxen vara väl medveten om ansvaret och arbetet.

Ska jag ha en hund så ska jag ha en som det är ordning på, vilket innebär träning och tid. Frågan är när den kommer? Fram till dess får vi nöja oss med " Firren".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0