Föreningsliv- lotter och allt annat.

Det kan inte vara normalt att vara med i föreningslivet och alla dess åtaganden. Har precis inför jul  fått över 50 matlotter i min hand, jokerlotteri, toalettpapper, Julkalendrar, salami och Newbody som ska säljas. Om det nu inte är allt så ska vi annordna en julmarknad, cup och stå i kiosken. Jag har tidigare varit irriterad på föräldrar, som inte ställer upp och säljer. Men nu börjar det verkligen bli för mycket!
 
Det skapas en inre ångest där man börjar bli irriterad på varandra i familjen, då man inte lyckas sälja mer eller tar tag i någon organiserad försäljning. Man får inte glömma bort i detta att man arbetar heltid, har ett hem och barn och deras läxor, träningar, matcher osv. Jag känner att jag håller på att springa rakt in i väggen igen och denna känslan av yrsel och ont i magen är tillbaka.
 
Hur ska vi reda ut detta ekonomisk? Det går inte lämna tillbaka vissa grejer, utan det ska bara betalas och hur kul är det att lägga ut 1500 kr på lotter precis innan jul? Då kommer någon tänka att det är självförvållat och man får sluta om det inte passar. Visst är det så, men när man ser att ens barn älskar detta och tycker det är så kul. Hur ska jag då kunna säga till dem att nu orkar mamma inte mer, så vi slutar.
 
Min dröm är just nu att få slut på all denna tvångsförsäljning, utan att man kan välja själv. Säg ett pris och jag betalar i stället för att få massa extra kostnader under året, som man inte har räknat med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0