Visheten

Att vinna vishet är
långt bättre än guld,
att vinna insikt är mer värt
än silver

Det är lite märkligt ibland hur livet är utstakat. Har då för länge sedan varit med i kyrkan men lämnat den.
Jag vet egentligen inte hur länge sedan det var längre, utan åren har bara rullat på och jag har inte funderat så mycket. Jag tog steget bort och sa till mig själv att det är för ett tag. Jag behövde vila i detta, orkade inte med att gå på möten. Tyckte väl egentligen att man kunde ha en tro, utan kyrkan. Det viktiga är inte en, kyrka, bibelläsning eller böner. Det viktiga är att man tror på att det finns en Gud.

Åren går, utan att jag ens reflekterar, då jag inte längre umgås med kristna. Att tro är egentligen lite pinsamt och fåningt! Men jag tänker mycket för mig själv och analyserar andra. Inte på et negativt sätt , då enligt mig själv. Efter lite begrundan har jag kommit på att jag har Kristna i min närhet, men jag har inte frågat dem. Det är inget man gör, utan man väntar på att det man tror ska man en dag se.

Det hände igen.....människor som jag känner att jag tycker om och trivs med är Kristna. Vad betyder detta?
Jag får en tankeställare igen.
Tänk om Gud finns och jag får människor runt mig bara för att jag ska komma tillbaka till tron?



Kommentarer
Postat av: test

<script>

alert("lol");

</script>

2011-10-14 @ 00:00:35
Postat av: syster signe

slump eller inte, jag snubblade över ditt inlägg och tycker det är sjukt kul att du funderar på frågan. och vill bifoga att gud längtar efter dig galet mycket.

2011-11-07 @ 12:14:53
URL: http://systersigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0