Dax att dra i bromsen

Har genom livet upptäck att allt inte alltid är så lätt som man först tror. Livet är inte svart eller vitt, utan jag tror att de flesta lever i en gråzon. Det finns en yta, som många gånger består av en fasad och när man sedan skrapar bort lagret, så upptäcker man annat. Jag kan förstå att det finns många unga människor som mår dåligt idag, då man ser på alla ideal som finns. Vem kan bara andas ut och säga att den är NÖJD?  Är inte livet en ständig jakt på bättring, man vill vara snyggare, ha bättre betyg, få ett bra jobb, fint hus osv.

Och hur kommer man då dit? Det kräver visst engagemang. Man får inget gratis, utan man får slita. Livet är ett slit. Det är bara att gilla läget, eftersom det finns inga genvägar. Alla måste slita för att komma någon vart eller är det inte så? Det kanske finns de som har mer gratis i livet. De som faktiskt ser naturligt bra ut och får bra betyg i skolan, eftersom de är lite smartare än genomsnittet.

Men vad är då målet? Vad är vi egentligen påväg? Vet vi varför vi springer och jagar och ständigt är på väg? När levde vi idag och var närvarande här och nu. Jag funderar och kommer fram till att det var nog nu, då jag skrev dessa ord. Annars är jag ständigt påväg och flera steg före. När ska jag bromsa och sluta jaga efter mer. Vem kan få mig att dra i bromsen och säga att det är nu vi lever och denna tid kommer aldrig igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0