Prostituerade arbetare

Jag satt och kollade över arbetsmarknaden idag. Jag har ju jobb men känner ändå att det är dax att förnya sig lite och barnen vill ha mig hemma. Men var finns de "vanliga" jobben idag? Finns det för vanliga arbetare över huvudtaget. Det känns inte som det finns plats för sådana som jag. Det tråkigaste är ändå att man inte får chansen. Vad kan de begära egentligen för vanliga jobb inom socialt arbete. När man både har utbildning och erfarenhet ändå kommer man inte till intervju. Det känns lite som man börjar tröttna på allvar och funderar på att sadla om totalt och starta eget. Har ingen lust att arbeta oregelbundna tider för någon annan med skit lön. Det känns som man är bitter men sanningens den att bag har nog gjort mitt för samhällets räkning och man får inte mycket till tack längre. Upplevelsen är att alla chefer bara ut ut utnyttjar oss golvpersonal medan de själva hovar in pengar.
Hur eller hur så stor vi nog oss själva närmast när det väl gäller. Jag tycker synd om alla som hamnar utanför systemet idag för det är inte lätt att komma till baka. Klyftorna i samhället blir bara större och större. De som redat har får mer och var och en ser om sitt hus i första hand.
Frågan är om det går vända båten? Och hur ska vi i så fall göra?  Företagaren får bidrag för att anställa långtidsarbetslösa, så de jobbar nästan gratis. Vilket företag vill då betala ut full lön? Bra säger många att de som gått hemma länge får komma ut. Problem uppstår bara som jag ser det få man sparkar ut personen då de inte längre får betalt. Sen tar de bara en ny i raden. Snacka om att prostituera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0