CV på arbetsförmedlingen

För några dagar sedan anmälda jag mig som arbetsökande på arbetsförmedlingen. Jag tänkte att man kanske skulle gå en ny väg. Att låta arbetsgivarna hitta mig i stället. Jag bestämde mig även för at göra om mitt personligabrev och bli lite mer utförligt, samt ändra utförandet. Jag hade väl inte så stora förhoppningar, men tänkte att det var väl ändå värt ett försök.

Idag då jag var på träning ringde en person och undrade om jag stod till arbetsmarknadens förfogande.
-Ja eller nej, ja vad skulle jag egentligen säga!
Jag söker jobb, men har en fast tjänst idag. Det låter lite konstigt kanske.
Men jag förklarade läget att jag är intresserad av att byta jobb. Men kan inte sluta på en gång
och börja ett nytt på grund av uppsägningstid.

Men även om jag nu inte kunde ta detta jobb, så blir jag glad att de hittat mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0