Blundar ett tag till

Kom att tänka på ett nytt ord. Allt förmår jag i han som ger mig kraft. Om Gud är med mig vem kan då vara emot mig?  Det blev visst två ord. Och nästa sök först gudsrike och hans rättfärdighet. Men hur kommer jag då dit?
Hur var det nu med tvivlaren? Han hade sett och hört men ändå förnekade han. Jag säger om jag bara kan få se och uppleva så tror jag. Frågan är hur mycket behöver jag se? Vill jag se eller förnekar jag för att slippa. Tror man kan sätta förnekelse på många aspekter i mitt liv. Jag vill inte se det jobbiga så jag väljer att blunda. Eftersom jag skulle behöva förändra mina tankar vilket jag är för bekväm för. Jag är rädd för att behöva stå till svars för jobbiga frågor och jag vill inte sticka ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0