Färga håret



Idag var det hårfärgningsdax och det är lika kul varje gång. Hm vad var det nu för färg jag hade sist? Var det den eller den, egentligen vet jag inte ens märket. Utan priset, men var det verkligen så dyrt sist och jag som inte ens har så långt hår längre. Det känns ju lite onödigt att köpa så mycket och sen behöver man inte mer en hälften. Funderar över varför man inte gör färg för kort och för långt hår. För det finns ju ingen annledning att köpa så mycket och sedan slänga hälften.

Tänk om jag kunde vara lite extra modig någon gång, då hade jag valt det knallröda håret, men tänk om det blir helt fel. Det kanske blir sådär mes rött. Hur fint är det, ska det vara så ska det vara regält. Jag håller i förpackningen och tänker...hur kul det skulle vara egentligen. Men sen sansar jag mig och ställer tillbaka förpackningen i hyllan. Ska jag ta en sådan färg får det blir toning som går tvättas ur. Ja eller att jag fixar det hos frissan, men känner mig lite för snål för det nu. Varför slänga ut flera hundra, då man kan fixa det själv. Ja det kanske inte blir lika bra, men det duger.

-Nej jag vågade inte denna gången heller, utan det blev blont. Men jag lekte med tanken i allafall.


Kommentarer
Postat av: jennie

vilket tjusigt namn du har (;

2010-01-27 @ 11:36:41
URL: http://jennieholgersson.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag brukade alltid färga mitt hår rött tidigare. Provade då lite olika nyanser och skiftningar :-) De senaste gångerna har jag istället färgat det mörkbrunt och kommer nog att fortsätta med det. Just nu är mitt färg sin vanliga färg, dvs "råttfärgat" och det är förlänge sedan dax för färgning, men det har bara inte blivit av. Nu blir det operation men sedan ska nog min dotter få hjälpa mig och sätta i lite färg så man känner sig lite fräsch igen.



Kramen

2010-01-27 @ 23:29:53
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0