Vem är jag?

Frågan jag ställer mig är vem är jag? Ja vem är jag egentligen i denna värld om inte ett löv för vinden. Jag följer då vinden rycker tag i mig även om jag försöker streta emot till en början så ger jag upp. Jag är den jag är försöker jag säga, jag påverkas inte av övriga människor. Men när jag ser på mig själv, så är jag som alla andra inte bättre på något sätt.

Jag kunde inte stå emot längre, utan föll in i samhälletsnormer. Jag blev en i högen även om jag inte ville. Det var inte mitt mål och mening, men så blev det. Nu sitter jag och ser på min önskelista och funderar på vad jag ska köpa här näst. För vad blir man inte lycklig av om inte saker!!

Men säg den lycka som varar för evigt? Det kanske är så att man ska förlora något för att inse hur bra man har det. Vem är jag som bara har förmåga att klaga och gnälla på allt. Vem har givit mig den rätten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0