Bort med rökarna

Nu har det blivit rökförbud på jobbet, vilket retar upp många rökare. Hur ska de nu kunna röka? Rökarna letar förbrilt efter alternativ. Har inte hört någon, som ska göra ett frest och sluta. Hur blir det då om flera personer i ett arbetslag röker, ska de då springa bort från området och röka? Ska det dras från deras rast och hur löser man det när det inte finns schemalagda raster. Tänker då att det kommer ta minst en kvart för varje cigg och hur gör snusarna. Ska det fortfarande vara fritt och snusa eller ska man ta bort det också.

Nu drabbar inte detta mig, eftersom jag varken röker eller snusar. Men kan samtidigt känna med dessa stackars människor, som lever under denna last. Resultatet komer bli att vi får jobba med ett gäng argbiggor, som inte vill sluta röka. De har inte kommit på idén själva, utan blir mer eller mindre tvugna. Om de ändå fortsätter, så kommer även vi andra drabbas. Deras röktid kommer ökas på och vi kommer få jobba mer. Är det rätt? Jag tror att detta komer skapa iritation längre fram, även om ingen säger något i daxläget.

Nej ska det bli rättvisa, så får väl den gamla hedlig stämpelklockan plockas fram. Stämpla ut och in vid varje pause, så blir det ine mycket till rast kvar. Tänk vad poppis det skulle va!

Det jag kan se är att de inte har fått någon stöttning, under detta projektets gång. Man har länge vetat att det ska bli slutrökt, men ingen strategi har tagits fram. Ska man göra något sånt här, så bör man nog försöka få rökarna med sig. Då blir det bäst!

Kommentarer
Postat av: Anna - Foto, design m.m ♥

Rökning kortar ner arbetstiden så jag tycker det är helt rätt att det är förbjudet att röka under arbetstid.

2010-04-22 @ 12:55:34
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja det borde bli så att de får kortare rast..

2010-04-22 @ 16:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0