Pedagog eller inte!!

Nyss hemkommen från barnens hockeyträning och det är intressant att se. Man kan lätt se att det är skillnad på tränare och tränare. Det finns de som är som gjorda för det och sen finns det de, som föröker utöva någon form av MAKT. Eller vad man nu ska kalla det när de skriker och gormar på de stackas barnen, som knappt vet varken ut eller in. De vet bäst och det med basta!! För mig skulle det vara ett frivilligt uppdrag, som jag gav mig in i. Något som jag skulle göra för jag tyckte det var kul. Inte skulle jag gå dit och börja skrika och hota barnen om de inte lyssnade. Då kan jag förstå om gnistan svalnar och intresset försvinner.

- Nej fram med pedagogerna, det är inget man kan lära sig. Antingen är man pedagogisk lagd eller inte. För hur många lärare har man inte träffat genom åren, som inte tillfört något. Man har kommit ut från lektionen, utan egentligen veta vad man pratat om. Medan det finns de, som fångar upp och man minns massor. Alla kan lära sig bara man får rätt undervisning. Fram med positiv feedback, det tar fram de bästa egenskaperna hos våra barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0