Jobb trött



Kom hem från jobbet ikväll och kände mig allmänt tungsinnt. Denna gång handlade det inte om en boende, utan om en kollega. Vilket kan vara minst sagt påfrestande.

Ibland kan jag bli så oerhört trött och önskade att jag bara stod framför en maskin och skötte mitt jobb. Jag skulle skruva in x antal skruvar och sen var det bra med det. Genom att jobba tillräckligt effektivt, så skulle jag få beröm och uppskattning. Man skulle slippa alla antagande och spekulationer om att man utförde sitt jobb bra eller dåligt. Ett sett skulle vara det rätta och lönen skulle baseras på det. Då skulle jag slippa att försöka få en grupp, som fungerade. Vare sig man vill eller inte. Försöka hitta de rätta uppgifterna som skulle synas i lönen, utan tryckt lite på det jag gjorde.

Inget skulle handla om att försöka framhäva sig själv eller försöka få andra att tro att man var bättre än någon annan. - Nej jag skulle bara jobba på och sköta mitt. Vi skulle träffas över en kaffe på rasten och sedan jobba vidare.

Men frågan är om det är jag? Skulle jag stå ut med det eller skulle jag få panik på ostimulans? Hm egentligen, så skulle man jobba ett tag på varje ställe och på så sätt ha kvar hungerkänslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0