Starten på min kristna resa

Vad är det som gör att en människa söker sig till frälsningen. Om man tidigare står helt utan någon kristen bakgrund, vad är det då som gör att man tar steget och blir frälst. För inte står Gud en dag utanför dörren och knackar på.

Är det tillfäligheterna som gör tillfället eller är det så att det är meningen att alla människor skall bli frälsta, så han sänder ut missionärer? Är det svårare att bli frälst i Sverige än i ett annat land?

Jag kan ju bara se till mig själv, har ingen kristen uppväxt och har tidigare aldrig sett mig som någon kyrkobesökare. Hur kommer då jag i kontakt med kyrkan?
Jag avskyr människor som försöker lura på folk en massa religöst dravel, sådana människor ger jag inget för. Har tidigt fått lära mig att frikyrkofolk är de värsta, eftersom de lever i en slags sekt och gör inget annat än lurar folk på pengar. Ja rent ut så det här med Gud var då inget för mig.

Jag kunde däremot tänka mig att spå i kort, göra anden i glaset, tro på stenar och springa på "hokus pokus" mässor. Vilket ligger väldigt långt bort från kristendomen. Jag funderade däremot på Budda, eftersom jag trodde att man hade flera liv eller ville tro det. Jag kände att det skulle vara så meningslöst annars om vi bara levde en stund på jorden och sen var det slut. Något fanns men detta något kunde jag inte riktigt sätta finger på vad det var.......

För ca 12 år sedan fick jag min första kontakt med frikyrkofolket. Jag träffade en kille vars familj var med i pingstkyrkan. Han sa tidigt att han var troende, men att han inte levde som man skulle....Jag funderade inte så mycket på det, mer än att det var märkligt. Om man nu var troende, så var man väl det fullt ut. Har man funnit en skatt, så slänger man väl inte iväg den?

Ja där kan man säga att min kristna resa startade..........


Kommentarer
Postat av: Mikaela G

Hej mitt namn är Mikaela!Jag har läst din blogg några gånger nu och tycker den är jätte bra! Jag har nyss skapat en blogg som heter www.minframtid.blogg.se, skulle vilja att du kolla in den om du hade lite tid över och fälla en kommentar. De skulle vara snällt om du tipsa mig om saker man kan ta upp osv.



Gud välsigna dig!

2009-05-25 @ 23:47:27
URL: http://minframtid.blogg.se/
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Jag tror att det var meningen att du skulle bli frälst. :)

2009-05-26 @ 22:15:06
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: J

Oj oj det har varit en lång resa kan jag säga. Min första kontakt med kristna var för 12 år sedan, men jag blev inte frälst. Det har med årens lopp kommit kristna människor i min väg, men för den delen har det inte fått mig att ta steget fullt ut.



Tog sen steget gick alfa kurs, bibelskola, döpt mig. Ja allt på en gång, men sedan blev det bara för mycket och jag drog mig ur kyrkan. Blev väl besviken på församlingen och de kristna runt omkring. Egentligen var det först detta året jag gick till ett möte, efter några års frånvaro.

2009-05-26 @ 22:32:58
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Linn

trevligt skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 14:25:11
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0