Ge livet en ny chans

Jag vet verkligen inte vad jag säga till dig då du är så ledsen. Att säga något som "tiden läker alla sår" låter bara fånigt. Egentligen vet jag inte om tiden  läker alla sår, utan jag tror att man i stället lär sig leva med såren. Livet består av rispor och repor och med tiden bleknar såren bort, men tittar man noga så kan man se att ärren alltid finns kvar. De finns där som en påminnelse om att livet  inte alltid har varit så enkelt, men ändå har vi klarat att gå igenom det. När allt är som värtst, så tror man inte att man ska överleva en dag till, utan att man ska ramla ihop i en hög. Men det konstiga är att man vaknar upp ännu en dag och man lever.

Livet är inte alltid rättvist och vem har egentligen sagt att det ska vara det.....Faktum är att hur jobbigt det än är så måste man resa sig upp och se det som är positvt. Hitta möjligheterna i allt elände och försökt rikta blicken på det. Låt inte bitterheten ta över i ditt liv, utan ge livet en ny chans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0