Ringar på vatten

"Han måste bli större och jag mindre."
(joh 3:30)

Det som inte är bra för mig, det tar han bort för att jag ska
ha möjlighet att växa. I en tro som inte stannar upp, utan
en tro som blir som "ringar på vatten". Det börjar i det lilla
och fortsätter i det stora. 

För att se förändring i världen, så får man börja med sig själv.
Jag måste tillåta mig att bli förändrad och lita på att Gud bär.
Om jag förändrar mig, så ska andra se att något har skett.
Vilket i sin tur leder till förändring bland fler.

"Men när jag inriktade mitt hjärta på att lära känna
visheten och förstå oförnuft och dårskap, då insåg
jag att också detta var ett jagande efter vind.
Ty med stor vishet följer stor oro,
ökad kunskap ger ökad smärta"
(pred 1:17-18).

Det var som en av mina ridlärare sa då jag var barn;
"desto mer du lär dig,desto mer inser du att du har att lära."
Du blir aldrig fullärd hur bra du än är på din sak.
Ingen människa är fullkomlig, utan varje dag erbjuder
nya kunskaper och insikter.

Varje gren i mig som inte bär frukt rensar han,
för att den ska bära mer frukt.
(joh 15:2)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0