Om frälsning och tro

Om du med din mun bekänner och i ditt hjärta tror, då ska du bli frälst!

Det räcker alltså inte med att tro, utan man måste uttrycka det med. Hur svårt är det inte att ta ett sådant beslut. Det låter, så enkelt men i praktiken är det som att klättra upp för ett berg. För det kostar!! Det kostar dig ditt liv, men är värt så mycket mera.

Du kan inte vara den du var och du kommer inte vilja vara den du var, utan sakta men säkert kommer en förändring ske. En förändring som börjar i ditt hjärta. Du kommer upptäcka saker i ditt liv, som du inte är nöjd med, vilket inte kommer vara som ett tvång att förändra. Utan du kommer vilja förändra dig.

"Om någon är i kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se det nya har kommit."
(2 kor 5:17)

Funderade mycket över frälsningen. Hur svårt kan det va?
Om inte jag vill ändra på vissa saker, är jag ändå tvungen att göra det?
Finns det A och B människor även innom kyrkans väggar, står vi inte samma inför Gud?
Hur är det med gåvorna, varför får inte alla gåvor. Vad gör man för fel? Är man inte tillräckligt andlig?

Tänker då på ordet igen; om du bekänner Gud, så blir du frälst. Borde man då inte få del av gåvorna. Är det något slags test man måste gå igenom först. Man måste uppfylla vissa normer, innan man får något tillbaka. Det vore konstigt i så fall!

"Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni ska få det."
(joh 15:7)

Det står att vi ska få det vi ber om, då borde allt vara till alla och inte bara till vissa. Men om man ändå inte får det, beror det då på klen tro?

APOSTLAGÄRNINGARNAS NYCKEL VERS:
"Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft att bli mina vittnen i Jerusalem och i hela Judeen och Samarien och ända till jorden yttersta gräns" (1:8).



Kommentarer
Postat av: ..

Hej :) skulle gärna vilja att du ser mitt senaste inlägg och kanske skriva? :)

2009-07-15 @ 11:44:53
URL: http://kristnas.blogg.se/
Postat av: p.

Det skulle kunna bero på att vi är lurade och bedragna; på att det inte finns någon Gud hur gärna vi än önskar det och hur gärna vi än behöver det. Varför hjälper han oss i så fall inte? På riktigt - om Gud finns, varför ingriper han inte?! Varför måste vi tro blint när bevisen pekar åt andra håll? Skulle vi inte kunna ägna vår tid åt att jobba för det vi vill ha istället för att be en Gud som (uppenbarligen) sällan lyssnar att ge oss det?

2009-08-03 @ 15:40:40
Postat av: Anonym

Till P

Det finns ingen Gud. Meningen med livet är att leva en stund på jorden, så dör vi och allt är borta. Det finns inget mer än så. Eller det finns en mening med allt ihop och det har betydelse hur vi lever här.



Många gånger känns det fjantigt att tro på en Gud, vad skulle han kunna göra som inte jag själv kan?



Om Gud finns så hade han hjälpt mig, men vem säger att just det jag vill är det rätta för mig. Vad är det som gör att just jag kan glida på en "räkmacka" genom livet. Det är väl klart att vi är egoister i grund och botten. Mycket vill ha mer!!



Som jag nämt någon gång tidigare allt börjar med TRO och på det får man gå. Hade det handlat om FAKTA, så hade det hetat just det.



Men varför Gud inte alltid ingriper är jag inte rätt person att svara på. Har stått på båda sidor i livet och har upplevt Gudsnärvaro, men ändå har jag gjort som Petrus förnekat det. Ja pga just det pinsamma med att tro.



Skulle kunna skriva ett långt inlägg om det med...

2009-08-03 @ 16:12:05
Postat av: p.

"Vem säger att just det jag vill är det rätta för mig." - Men vem känner dig bättre än du själv? Ingen, skulle jag våga påstå! Hur skulle någon bättre än du själv kunna ta hänsyn till de drömmar och visioner som just du har? Det som är värdefullt just för dig? Och varför är det klart att vi är egoister i grund och botten? Man kan älska livet, den lilla stund vi har här, älska att ge till andra, inspireras av naturen och vara med och leda samhället åt det håll man vill, utan att kämpa med att tro fastän man kanske inte alltid gör det. Livet är underbart, vare sig det tar slut efter döden eller ej!

2009-08-03 @ 19:08:33
Postat av: JN

Till P!

Funderar lite över hur du inspireras av naturen och vad du hittar din kraft där? Hur anser du att vi ska leda samhäälet åt vilket håll tycker du det är påväg idag? Själv känner jag inte att världen vi lever idag är underbar, det finns alldeles för mycket problem idag.

2009-08-07 @ 11:42:35
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0