Tankar kring bibeln

Ty det finns ingen rättfärdig människa på jorden som gör gott och aldrig syndar. (Predikaren 7:21)
Vi begår alla många fel. Om någon inte felar i sitt tal, är han en fullkomlig man som också kan tygla hela sin kropp. (Jak 3:2)

Du skall älska din nästa som dig själv, då handlar ni rätt. Men om ni gör skillnad på människor begår ni synd och lagen överbevisar er om att ni är överträdare. (Jak 2:8-9)

Dessutom kom lagen in för att fallet skulle bli så mycket större. Men där synden blev större, där överflödade nåden ännu mer. (Rom 5:20)                                                             

Det är lätt att sätta sig, som domare genom att tycka och tänka om andra människor. Men vad säger att jag är rätt man/ kvinna för det. Jag kan glömma mina egna fel och brister genom att fokusera på andras, men vem lurar jag om inte mig själv. Problem kan uppstå, då man ser sig själv som felfri, man har inget som behöver förändras. Man mår ganska bra och har det, som man behöver och känner ingen saknad. Varför ska man då eftersträva en Gud! En domare, som ska sitta med sin pekpinne och ta bort det roliga man har i sitt liv. Vem är han som ska säga hur jag ska leva, se på andra i stället hur de gör.



Kommentarer
Postat av: ♥Jenny♥

så bra skrivet åter igen hehe! de e juh sådär vi ska vara ödmjuka hehe

2009-08-04 @ 14:49:28
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: ♥Jenny♥

mm så var livet å var det egetnligen så kul att va full härla runt..?! egetnligen inte men då var det underbat! men till vilket pris hadde man vetat bättre hadde man adlrig gått den väg man gjick före adlrig någonsin sen då att se miljarder me adnra gå samma väg å bry sej lika lite som en sjelv då vet man det finns ondska

2009-08-04 @ 15:58:12
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: JN

Till P!

Nej det var inte riktat till dig, utan snarare egna tankar.

2009-08-04 @ 16:04:07
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: p.

JN: Då saknar jag fortfarande ett svar på min fråga! ;)

2009-08-04 @ 20:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0