Mobbing

Känner att jag är som en hök, då det gäller barnens umgånge. De har träffat några barn, som de leker med ute på gården. Men idag då jag skulle hämta dem stod två stora grabbar ute och tjaffsade med pojken, som de lekte med. Pojkarna såg inte att jag var ute, utan jag smög fram och när jag kom fram så slängde de sand på pojken som mina barn lekte med. Om jag får uppskatta barnens ålder, så var de nog tre år äldre.  Men när de såg mig så fick de bråttom iväg.

Jag frågade pojken vad det va för grabbar men han visste inte så mycket om dem. Men de hade varit dumma mot han tidigare sa han. Jag får en sådan klump i magen när jag ser sånt här. Barn ska inte behöva vara rädda eller må dåligt när de är ute och leker. Vet ju inte vad jag gör om jag ser dessa pojkar igen vara elaka. Det känns ju inte så kul nu, när barnen är ute. Vill ju inte att de ska få en dålig start  när vi nyss flyttat. De kan ju inte hjälpa att vi flyttat hit och de fått lämna sina kompisar hemma.

Försöker prata med mina barn om att man ska vara snälla mot varandra och att de ska berätta om någon är dum  mot dem. Vad ska man mer göra? Man är ju inte närvarande hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Helle

Åh, vad tråkigt! Barn kan verkligen vara elaka mot varandra. Vi får be för er och för området och för den lille pojken. Det blir nog lite lättare till hösten när era barn får klasskompisar.



Stor kram!

helle

2009-06-27 @ 13:17:41
URL: http://www.forlaten.blogspot.com
Postat av: JN

Ja, så sant!

Lättare sen när skolan och idrotten drar igång.

2009-06-27 @ 14:27:07
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0