Gud hör bön

Jag kan inte sova idag och förstår inte varför. Jag som alltid är så kvällstrött har hamnat framför bibelord och lovsånger.  Egentligen minns jag inte då jag senast spelade en kristenlåt. Jag har ju inte varit aktiv i min tro om man nu kan uttrycka sig så. Jag har varit i kyrkan en gång sedan vi flyttade och det var för några månader sedan, men innan dess var det åratal sedan. Anledningen var min bästa kompis och son som så gärna ville att vi skulle komma till deras församling. Jag gick dit lite motigt, men jag var där trots att jag fick kämpa mig dit. Men nu känns det som jag kunde gå i morgon. Det finns en längtan som bara kom. Jag fattar inget... Från att stå långt, långt borta så är jag här nu. Jag vill med det för tåget när det kommer. Jag vill inte längre stå mitt i denna galna värld nä nu eller aldrig. Gode Gud ge mig kraften att ta steget igen och leva det liv som jag vill.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0