Den nakna sanningen

Jag tänkte ett tag att stänga ner denna blogg och framöver börja på en ny. Men nu tänker jag, varför ska jag fly från det förflutna. Det jag tidigare har skrivit är en del av mig och det är som jag kände då. Varför ska jag nu förneka det? Det är klart jag vet varför! Jag skäms, det var inte så fint och bra som jag ville att det skulle vara. Man vill inte blotta något dåligt, utan man vill visa upp en fin fasad utåt.

Jag vill vara bättre än jag är och tävlar ständigt med mig själv at komma lite längre, springa lite fortare och ha lite bätre lön. För hela livet är en tävling och man strävar ständigt efter mer.
När ska jag egentligen bli nöjd och bara kunna slappna av och vara här och nu. Egentligen är det ganska ironiskt att det blev just jag som skulle gå den där ACT- kursen
Jag som är mest stressad av oss alla ska hålla i mindfullness övningar. Jag blir bara stressad av tanken. Men det kanske var en tanke med detta att om nu detta fungerar, så är jag en bra försökskanin. Eftersom jag är den största skeptikern, som går i ett par skor. Jag måste ha bevis och det är nu om jag ska tro på det.
För inte kan man tro på något som man inte ser!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina foton

2011-10-04 @ 19:50:47
Postat av: Emelie

Norrköping? :)

2011-10-04 @ 21:18:15
URL: http://andasirymden.blogg.sel
Postat av: Jennie

Stämmer bra att det är Norrköping...

2011-10-04 @ 21:31:10
Postat av: Anonym

Måste nog läsa vidar i din blogg.

2011-10-04 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0