Klädsel vid rätt tillfälle

Var och tittade på ett jobb idag eller en gruppsittning för jobb kanske man ska säga. Tydligen är det lite modernt att ha ett föredrag och sälja in personal. Jag har aldrig varit på något liknande innan men tänkte varför inte? Vad har jag att förlora. Jag kan inte klaga på mitt nuvarande jobb om jag inte försöker hitta något annat. Sagt och gjort så kastar jag mig i bilen och tar en sista blick på min klädsel och frisyr. Det känns okej.
Väl på plats hamnar jag direkt i dömmande ställning men allvarligt vad är det för "luffare" som sitter där. Hade jag rekryterat på företaget hade mer än hälften gått bort. Man kommer inte klädd hur som helst så är det bara, mitt nästa nerslag blir på hon rakt över. Men allvarligt talat, värsta krigsmålningen. Sen sitter folk och pratar rakt ut på sitt språk medan talaren försöker berätta vad det handlar om och pm inte det var nog så droppar det in lite folk då och då som det var ett öppethus.
Nu var ju detta jobbet inget för mig då det handlade om kvällsarbete med provisionslön. Vilket jag inte är direkt bekväm i. Om jag hade varit yngre och utan familj så kunde jag jobbat så.
Men tänk vad fort man hamnar i dömmande ställning och ser sig själv för mer än andra. Jag har trots allt jobb men känner mig ändå missnöjd med både arbetstider och lön. Men samtidigt vill man hela tiden utvecklas och få kredit för det man gör. Det kan vara så att det finns människor som inte har fått lära sig vett och etikett. Då handlar det om deras oförmåga och det kan aldrig bli deras fel. Man kanske skulle införa en stil kurs som lär folk hur man ska uppföra sig för att nå sitt mål. Jag säger inte att man inte får se ut hur man vill utan att man får anpassa sig efter situationen man befinner sig i.

Kommentarer
Postat av: frida

sv; det är definitivt en stad värd ett (eller två) besök! finns så himla mycket fint att se

2011-11-10 @ 16:15:39
URL: http://fridalindahls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0