Om gud

Herren är min starkhet och min Sköld.
Tänk om jag ärligt kunde känna så. Vad enkelt livet hade varit då. Men samtidigt svårt att förstå alla orättvisor. Om Gud finns varför ser då världen ut som den gör. Var det för att vi fick den fria viljan att välja. Antingen tar man emot tron eller förkastar man den. Det är bara jag som kan bestämma mig. Det är lätt att be i kamper och smärtor, då det mänskliga hoppet är ute. När vi slutat tro och hoppas på förändring kallar vi p Gud. Vi vill ha svar på våra böner.
Om Gud finns borde han se vad jag behöver och vad som är rätt för mig. Att lägga livet i hans händer och öppna upp för en ny värld. Men jag vill komma som jag är och vill att du tar emot mig med din öppna famn. För om Gud är med mig vem kan då vara emot mig? För han är stor så mycket större än du tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0